آمار
وبلاگ: |
||
|
||
Template By: LoxBlog.Com
آباژور طرح خورشید
یاس برای همه
جملات ناب
شکلات تلخ
استقلالی هاش بیان تو
سمت خدا
بسیجیان حوزه 6
خواندنيهامفيدترين وبلاگ
انتظارفرج
گلچین کلیپ مذهبی
نمکدون(طنزوسرگرمي)
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
انتظارسبز
و آدرس
www.nikdin.LoxBlog.com
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.
گلچيني از احاديث امام موسي كاظم(ع)
1- قالَ الإمام الكاظم - عليه السلام - : وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ في أرْبَع: أَوَّلُها أنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِيَةُ أنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّالِثَةُ أنْ تَعْرِفَ ما أرادَ مِنْكَ، وَالرّبِعَةُ أنْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ عَنْ دينِكَ. «الكافي، ج 1، ص 50، ح 11»
امام موسي كاظم - عليه السلام - فرمود: تمام علم مردم را در چهار مورد شناسائي كرده ام: اوّلين آن ها اين كه پروردگار و آفريدگار خود را بشناسي و نسبت به او شناخت پيدا كني. دوّم، اين كه بفهمي كه از براي وجود تو و نيز براي بقاء حيات تو چه كارها و لاش هائي صورت گرفته است. سوّم، بداني كه براي چه آفريده شده اي و منظور چه بوده است. چهارم، معرفت پيدا كني به آن چيزهائي كه سبب مي شود از دين و اعتقادات خود منحرف شوي (يعني راه خوشبختي و بدبختي خود را بشناسي و در جامعه چشم و گوش بسته حركت نكني).
2- قالَ الإمام الكاظم - عليه السلام - : ما مِنْ بَلاء يَنْزِلُ عَلي عَبْد مُؤْمِن فَيُلْهِمُهُ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الدُّعاءَ إِلاّ كانَ كَشْفُ ذلِكَ الْبَلاءِ وَشيكاً، وَ ما مِنْ بَلاء يَنْزِلُ عَلي عَبْد مُؤْمِن فَيُمْسِكُ عَنِ الدُّعاءِ إلاّ كانَ ذلِكَ الْبَلاءُ طَويلاً، فَإذا نَزَلَ الْبَلاءُ فَعَلَيْكُمْ بِالدُّعاءِ وَ التَّضَرُّعِ إلَي اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. «الكافي، ج 2، ص 471، ح 2»
امام موسي كاظم - عليه السلام - فرمود: نيست بلائي كه بر مؤمن وارد شود مگر آن كه به وسبله دعا سريع بر طرف مي گردد; و چنانچه دعا نكند طولاني خواهد، پس هنگامي مصيتي و بلائي وارد شد، به درگاه خداوند دعا و تضرّع كنيد
متن کامل در ادامه مطلب
چهل حديث گهر بار از امام هشتم:
1ـ قال الرضا علیه السلام:
«مَنْ کَانَ مِنَّا وَ لَمْ یُطِعِ اللهَ فَلَیْسَ مِنَّا»
هر کس خودش را با ما بداند و خدا را اطاعت نکند از ما نیست. سفینة البحار 2/ ص 98
2ـ قال الرضا علیه السلام:
«مَنْ فَعَلَ مَا لَزِمَهُ مِنْ اَمْرِ الْمُؤْمِنِینَ بَاهَی اللهُ تَعَالَی بِهِ وَ مَلائِکَتُهُ »
هر کس وظایف خود را نسبت به مؤمنان انجام دهد خداوند و فرشتگان به اومباهات می کنند.مستدرک الوسائل/ ج 2/ ص 413
بقيه در ادامه مطلب
بعضي از انسانها هرچه دليل و سند هم برايشان بياوري بر لجاجت و عناد خود باقي مي مانند.و چشمانشان به روي حقيقت بسته مي شود و با توجيه کردن،دلايل را ناديده گرفته و به سمت گمراهي مي روند.غافل از اينکه در رستاخيز هيچ توجيهي پذيرفته نمي شود.اينها فقط آيات و احاديث اثبات حقانيت و ولايت حضرت علي(ع)است.وگرنه روايات و احاديث زيادي نيز وجود داردکه ثابت مي کند مخالفين و غاصبان خلافت آن حضرت به هيچ عنوان براي امر خطير خلافت مورد تاييد پيامبرنبوده اند.
آیات اثبات کننده ولایت علی(ع)
آیه تطهیر
آیه مباهله
آیه صلوات
آیه ولایت
آیه اهل الذکر
آیه مودت
آیه ودا
آیه مسئولون
آیه خیرالبریه
احادیث اثبات کننده ولایت علی(ع)
حدیث ثقلین
حدیث غد یر
حدیث عقد اخوت
حدیث دارالحکمه
حدیث ولایت
حدیث خلافت
حدیث وصایت
حدیث سفینه
حدیث علی مع الحق
حدیث رایت
حدیث خندق
حدیث خلفای دوازده گانه
حدیث مرغ بریان
حدیث منزلت
حدیث سد الابواب
حدیث مدینه العلم
حدیث «أهل بيتي أمان لأهل الأرض»
حدیث وراثت
حدیث کسا
حدیث قرائت سوره برائت
حدیث هدف بعثت انبیاء
حدیث یوم الدار
حدیث محک مومن از منافق با علی(ع)
ضمن تسليت فرا رسيدن ماه صفر و ايام سوگواري اين ماه طي چند پست به بعضي از مسايلي بپردازيم که بعد از رحلت پيامبر اکرم(ص)بوجود آمد.خيلي از مشکلات مسلمانان از لحظات آخر عمر مبارک پيامبر(ص)و لحظات اول بعد از رحلت ايشان شروع شد و تاکنون نيز ادامه دارد.شايداگر امتي خوب براي آن بزرگواربودند و کمي در آنچه پيامبر بارها گوشزد کرده بود يا نشانهايي که داده بود توجه مي شد و اسير دنيا نمي شدند و فريب نمي خوردند.اين همه چند دستگي نبود.مگر نه اينکه طبق روايات فقط راه يک گروه درست است.وبقيه به ترکستان است پس الان هم ميتوان با بررسي بدون تعصب مي توان راه درست را انتخاب کرد.
يکي از مسايلي که بعضي گروه ها به آن افتخار مي کنند و با استفاده از آن مشکلاتي بوجود آمد همسران پيامبر و قرابت با اين بانوان بود.
تنفر پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله از عایشه و حفصه
رسول اکرم صلی الله علیه و اله با اینکه پیامبر رحمت و مهربانی بودند و اخلاق حسنه و زیبای ایشان موجب اسلام آوردن بسیاری از کفار شد, ولی همانطور که خداوند می فرماید:
"محمد (صلى اللَّه علیه و آله و سلم) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر كافران بسیار قویدل و سخت و با یكدیگر بسیار مشفق و مهربانند." (فتح/29)
ایشان به کفار و دشمنان خدا و کسانی که خدا و رسول را اذیت می کنند هیچگونه مهر و محبتی ندارند بلکه آنها را به دستور خدا لعن و نفرین می کنند:
"قطعاً آنان كه خدا و پیامبرش را مىآزارند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان مىكند، و براى آنان عذابى خواركننده آماده كرده است." (احزاب/57)
عایشه و حفصه نیز طبق روایات و احادیث فراوانی که در کتب فریقین وجود دارد, از جمله کسانی بودند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله از ایشان متنفر بودند.
لطفابقيه متن را در ادامه مطلب ببينيد
پیشگویی حضرت محمد(ص) از به وجود آمدن وهابیون
در کتب معتبر اهل سنّت روایاتى از پیامبر گرامى صلى الله علیه وآله آمده که اشاره به ظهور فرقه وهّابیّت شده است!
همان گونه که بخارى در صحیح خود از عبداللّه عمر نقل مي کند که گفت:
ذَکَرَ النَّبِیُّ صلى الله علیه وسلم: اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی شَأْمِنَا، اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی یَمَنِنَا.
قَالُوا: وَفِی نَجْدِنَا
قَالَ اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی شَأْمِنَا، اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی یَمَنِنَا.
قَالُوا یَا رَسُولَ اللَّهِ وَفِی نَجْدِنَا؟
فَأَظُنُّهُ قَالَ فِی الثَّالِثَةَ: هُنَاکَ الزَّلاَزِلُ وَالْفِتَنُ، وَبِهَا یَطْلُعُ قَرْنُ الشَّیْطَانِ(1)؛
روزى پیامبر گرامى فرمود: خدایا منطقه شام و یمن را بر ما مبارک گردان! صحابه گفتند:
منطقه نجد(2) را چطور؟ حضرت سخن قبل خود را تکرار فرمود و صحابه از نجد پرسیدند، حضرت در مرحله سوم فرمود: در نجد زلزله ها(3) و فتنه ها به وقوع خواهد پیوست و شاخ شیطان از آن جا طلوع خواهد کرد. .
عینى از علماى بزرگ اهل سنّت و شارح صحیح بخارى مي نویسد:
مراد از شاخ شیطان، امّت و حزب شیطان مىباشد(4).
و هم چنین بخارى در صحیح خود از ابو سعید خُدرى از پیامبر گرامى [ صلىالله علیه وآله ] نقل کرده که فرموده است:
بقيه در ادامه مطلب
تأثیر اعمال نیک برای مردگان
حضرت امام صادق (ع) می فرمایند: «مرده به خاطر طلب رحمت و آمرزشی که برای او می شود شادمان می گردد، همان گونه که زنده به وسیله هدیه ای که به او می دهند، خوشحال می گردد
یكی از مسایلی كه در مسأله برزخ مطرح است جریان تكامل برزخی است، یعنی انسان در عالم برزخ از بركات و خیراتی كه بعد از مرگ نصیب او میشود بهره مند میگردد و چه بسا از نسل انسان فرد مؤمنی به دنیا بیاید و برای انسان طلب آمرزش كند كه در این صورت اگر فرد صالح بوده درجات بیشتری نصیب او میشود و اگر انسان معصیت كار بوده سبب تخفیف یا آمرزش گناهان او خواهد شد. لذا در روایات اسلامی اصرار شده كه برای اموات باید طلب آمرزش نمود و یا به یاد آنها كارهای نیك انجام داد. حكیم و عارف بزرگواری از استادش نقل میكرد كه استادم میگفت: من برای فلان حكیم الهی (كه حدود سه هزار سال قبل از دنیا رفته بود) شبهای جمعه سوره فاتحه میخواندم. این حكیم خوش شانس را ببینید كه بعد از حدود سه هزار سال در میان امت اسلامی یك عالم دینی برایش طلب آمرزش میكند.
بقيه در ادامه مطلب
خواندن اين نامه مشهور حتي براي چندمين ار خالي از لطف نيست
نامه امام علي (ع) به مالک اشتر (عهدنامه مالک)
وقتي حضرت اميرالمومنين علي (ع) ، مالک اشتر نخعي از ياران خود را به امارت مصر منصوب نمود، به او فرماني در قالب يک نامه نوشت. اين نامه بي ترديد از مهمترين اسناد سياسي حقوق اسلامي و خصوصا شعبه شيعي آن است.
اين نامه به روشني نشان مي دهد رويکرد مترقي امام علي (ع) به مساله حکومت را در عصر جاهليت عرب و در دوران حکومت هاي اليگارشي. در اين نامه که به نوعي به قانون اساسي اسلامي ايشان مي ماند ويژگي هاي حکومت اسلامي، حاکم اسلامي، حقوق شهروندان، رابطه دولت با شهروند و … بيان شده است. توصيه به علاقه مندان، خصوصا دانشجويان و دوستداران مباحث حقوق، آنرا با دقت کامل مطالعه کنند. اين ترجمه از ترجمه نهج البلاغه انجام شده توسط دکتر آيتي مي باشد.
توضيح سيد رضي (قدس سره) مولف نهج البلاغه: اين فرمان را براي مالک اشتر نخعي نوشت، هنگامي که او را امارت مصر و توابع آن داد.در آنهنگام که کار بر محمد بن ابي بکر آشفته شده بود.اين فرمان از پرمحتواترين فرمانهاست و از ديگرنامههاي او محاسن بيشتري در بردارد.
متن نامه
به نام خداوند بخشاينده مهربان اين فرماني است از بنده خدا، علي امير المؤمنين، به مالک بن حارث اشترنخعي در پيماني که با او مينهد، هنگامي که او را فرمانروايي مصر داد تا خراج آنجا را گرد آورد و با دشمنانش پيکار کند و کار مردمش را به صلاح آورد و شهرهايش را آباد سازد.
متن کامل را در ادامه مطلب ببينيد
در تفسير فرات از بشربن شريح نقل شده که مي گويد:
روزي از امام باقر (ع) پرسيدم: اميد بخش ترين آيه قرآن کدام آيه است؟"
حضرت فرمود: اطرافيان شما در اين باره چه نظري دارند؟"
(ظاهرا مراد حضرت از اطرافيان شما دانشمندان اهل سنت مي باشد )*
گفتم: آنها معتقدند آيه «قل يا عبادي الذين اسرفوا علي انفسهم لا تقنطوا من رحمت الله» (اي بندگان من که بر نفس خويش اسراف کرده ايد از رحمت خدا نا اميد نباشيد) اميدوار کننده ترين آيه قرآن است.
حضرت فرمود : اما ما اهل بيت چنين نظري نداريم.
پرسيدم "پس نظر شما در اين مورد چيست؟"
فرمودند: آيه «ولسوف يعطيک ربک فترضي» (و پروردگارت آنقدر به تو عطا خواهد کرد که راضي شوي) اميد بخش ترين آيه قرآن است و منظور از آن شفاعت است.
سپس ادامه دادند: يکي از دلايل ترجيح اين آيه اين است که در آيه مورد نظر شما شرط برخورداري از آن رحمت واسعه ،توبه و تسليم و عمل نيک اعلام شده است اما در آيه مربوط به شفاعت ، هيچ قيد و شرطي جز رضايت پيامبر مهرباني و رحمت وجود ندارد.
بنابر اين روايت مي توان گفت اميدوار کننده ترين آيه قرآن اين آيه از سوره مبارکه ضحي است که در مورد شفاعت پيامبر گرامي اسلام از امت گنهکارشون است که بعضي از اهل سنت آن را انکار مي کنند در حالي که نص آيه مبارکه قرآن است.
خداوند فرموده است : « پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مؤمنین را نجات میبخشیم.»
حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرموده است: « در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد ، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد»
۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر "حسبنا الله و نعم الوکیل" (آل عمران ایه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: «پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچ گونه بدی به آنان نرسید.»
۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر "لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین" (سوره انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مؤمنین را نجات میبخشیم.»
۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر "افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد" (سوره غافر آیه ۴۴) ... پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)
۴- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیا است چگونه به ذکر "ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله" پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود، گفت: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»
خواندن قرآن باید همراه با تدبر در آیات قرآن باشد و قاری به هنگام تلاوت قرآن در معنا و مفاهیم آن اندیشه کند. چرا که اندیشه و تفکر در قرآن مقدمه ای برای عمل به دستورات الهی است. تنها در این صورت است که انسان به این توابهای عظیم نائل می شود.
تلاش ما بر این است تا شما را را با گوشه ای از ثواب عظیم تلاوت سوره های قرآن آشنا کنیم. جهت مطالعه بیشتر رجوع کنید به کتاب ثواب العمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق
ثواب قرائت سوره عنکبوت و روم
امام صادق علیه السلام فرمودند: اى ابامحمد! به خدا سوگند که کسى در شب بیست و سوم ماه رمضان سوره هاى عنکبوت و روم را بخواند، اهل بهشت خواهد بود و هیچ کسى را از آن استثنا نمى کنم . و خداوند براى این سوگند گناهى بر من نخواهد داشت . و این دو سوره نزد خداوند منزلت زیادى دارند.
ثواب قرائت سوره لقمان
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که سوره لقمان را در هر شب بخواند، خداوند در آن شب فرشتگانى را بر او مى گمارد که تا صبح او را از شیطان و لشکریان او حفظ نماید. و اگر در روز آن را تلاوت کند، تا شب او را از شیطان و لشکریاش حفظ مى نماید.
ثواب قرائت سوره سجده
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در هر جمعه سوره سجده را بخواند، خداوند نامه عملش را به دست راستش داده و کارهایش را مورد محاسبه قرار نمى دهد؛ و از همنشینان حضرت محمد و اهل بیت علیه السلام او مى باشد.
متن کامل را درادامه مطلب ببينيد
خواندن قرآن باید همراه با تدبر در آیات قرآن باشد و قاری به هنگام تلاوت قرآن در معنا و مفاهیم آن اندیشه کند. چرا که اندیشه و تفکر در قرآن مقدمه ای برای عمل به دستورات الهی است. تنها در این صورت است که انسان به این توابهای عظیم نائل می شود.
تلاش ما بر این است تا شما را را با گوشه ای از ثواب عظیم تلاوت سوره های قرآن آشنا کنیم. جهت مطالعه بیشتر رجوع کنید به کتاب ثواب العمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق
ثواب سوره تغابن
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره تغابن را در نماز مغرب واجب بخواند، این سوره در قیامت شفاعت کننده او خواهد بود و نزد کسى که شهادت او را قبول داشته باشد، شاهد عادلى مى شود، و از او جدا نخواهد شد تا او را به بهشت ببرد.
ثواب قرائت سوره طلاق و تحریم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره طلاق و تحریم را در نماز فریضه بخواند، خداوند نمى گذارد که در روز قیامت بترسد یا اندوهگین شود؛ از آتش معاف شده و خداوند به خاطر تلاوت این سوره ها و مراقبت از آنها او را به بهشت مى برد. زیرا این سوره ها از آن پیامبر اکمر صلى الله علیه و آله است .
ثواب قرائت سوره ملک
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره ملک را قبل از خواب در نماز واجب بخواند، تا صبح در امان خدا خواهد بود و در روز قیامت نیز تا ورود به بهشت در پناه خداست .
ثواب قرائت سوره قلم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره قلم را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خداوند او را براى همیشه از فقر ایمن نموده و هنگامى که بمیرد، او را از عذاب قبر پناه مى دهد.
متن کامل را درادامه مطلب ببينيد
خواندن قرآن باید همراه با تدبر در آیات قرآن باشد و قاری به هنگام تلاوت قرآن در معنا و مفاهیم آن اندیشه کند. چرا که اندیشه و تفکر در قرآن مقدمه ای برای عمل به دستورات الهی است. تنها در این صورت است که انسان به این توابهای عظیم نائل می شود.
تلاش ما بر این است تا شما را را با گوشه ای از ثواب عظیم تلاوت سوره های قرآن آشنا کنیم. جهت مطالعه بیشتر رجوع کنید به کتاب ثواب العمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق
ثواب قرائت سوره حمد
امام صادق علیه السلام فرمودند: اسم اعظم خداوند در سوره حمد است .
ثواب قرائت سوره بقره و آل عمران
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره بقره و آل عمران را بخواند، این دو در روز قیامت مانند دو پاره ابر یا دو سایبان بر سر او سایه مى اندازند.
متن کامل را درادامه مطلب ببينيد
نرم افزار مثنوی انتظار یک نرم افزار مذهبی مالتی مدیا است. این نرم افزار مجموعه اشعار صوتی در وصف ، مدح و شرح غربت امام زمان عج ا... تعالی است. در این مثنوی داستانهایی آموزنده در رابطه با امام زمان عج ا... به نظم درآمده و توسط وبلاگ مثنوی انتظار به ما معرفی شده که دانلود آن و شنیدن اشعار زیبای آن خالی از لطف نیست.
(حجم : 3.4 مگابایت)
احادیث و روایات مربوط به آخرالزمان
امام علی (ع) : روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی ( قرآن خوانده میشود ولی به آن و دستوراتش عمل نمیشود ) ، و از اسلام جز نامی باقی نخواهد ماند . ((مردم خود را مسلمان می نامند در صورتی که دورتر از همه کس به اسلام هستند )) .مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان ، اما از هدایت ویران است.مسجد نشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد ، بدترین مردم زمین می باشند ، که کانون هر فتنه ، و جایگاه هرگونه خطاکاری اند ، هرکس از فتنه بر کنار است او را به فتنه بازگردانند ، و هرکس که از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها کشانند ، که خدای بزرگ می فرماید : به خودم سوگند ! بر آنان فتنه ای بگمارم که انسان شکیبا در آن سرگردان ماند!. و چنین کرده است ، و ما از خدا می خواهیم که از لغزش غفلت ها در گذرد. نهج البلاغه حکمت 369
حضرت محمد (ص) : روزگاری بر مردم بیاید که از قرآن جز نشان بجای نماند ، و از اسلام جز نامی نماند ، مردم خود را مسلمان می نامند در صورتی که دورتر از همه کس به اسلام هستند ، مسجد های آنان ( در ظاهر ) آباد است ولی ( در باطن ) از هدایت ( و حقیقت ) ویران ، فقهای آنان بدترین فقهای زیر آسمان هستند ، فتنه از نزد آنها بیرون آید و به همان ها نیز باز می گردد. روضة الکافی جلد 2 صفحه 138